Foto's / Foto Cursus / [Tips] Camera Vraagbaak

Onderwerp gesloten

Reageren is in dit onderwerp uitgeschakeld.

Niet valide berichten gevonden?
Klik op 'rapporteren' om reacties te rapporteren die niet valide zijn of niet werkende links bevatten. Om te kunnen rapporteren moet je wel ingelogd zijn. Dit helpt ons om de onderwerpen schoon en netjes te houden. Alvast bedankt voor je medewerking.

27 juni 2007 om 12:37 Stefan Flantua

Ik zie af en toe nog wel eens leden die problemen met hun camera/foto's hebben. Daarom vragen ze ook wel eens hoe ze hun camera het beste kunnen instellen, welke positie moeten nemen of andere vragen. Daarom heb ik dit topic aangemaakt. Heb jij vragen over je camera, foto's, of andere fotografieweetjes? Post het hier, en dan proberen we een goed en degelijk antwoord te geven op jouw vraag! Dus ik zou zeggen, brand maar los!

27 juni 2007 om 15:37 Dave Marskamp

Ik trap af: Hoe maak ik het best een foto van een rijdende truck want bij mij is de foto dan meestal bewogen

27 juni 2007 om 15:41 Haye vd Werf

Heb je geen speciale knop op je toestel van kinderen of dieren ? Post eerst een een foto van je camera misschien hebben leden er ervaring mee.

27 juni 2007 om 16:36 Dylan bakker

Dat is de Z710 en stefan heeft de Z650 ik heb de Z710 ook aleen nog niet de tijd gehad hem echt uit te proberen. Stefan wil dat wel uitleggen of niet stefan?

27 juni 2007 om 16:38 Thom Verkleij

Dat is de Z710 en stefan heeft de Z650 ik heb de Z710 ook aleen nog niet de tijd gehad hem echt uit te proberen. Stefan wil dat wel uitleggen of niet stefan? Volgens mij heeft Ingmar Ploeger ook zo iets!

27 juni 2007 om 16:49 Wim van den Brink

Ik heb die camera niet maar wil het wle proberen uit te leggen .... Zorg dat je camera niet op een automatische stand staat maar op P of S dan ga je testen , je gaat op een mooi open stuk staan en fotograveerd een stuk raak , richt je middenbeeld van je lens net achter de zijruit van de cabine , beweeg dan mee met je camera en druk op de knop , na enige tijd proberen moet het lukken om een scherpe foto van de wagen te krijgen ..... zet je sluitertijd wel op heel kort.... Voorbeeld digicam Heb je een SLR dan hoef je niet mee te bewegen je hebt bij een SLR al zo'n korte sluitertijd dat dit niet hoeft..... voorbeeld SLR

27 juni 2007 om 16:51 Stefan Flantua

Ik, Niels Castelein en Marco Penders hebben de Z650. Ingmar Ploeger en Dylan Bakker de Z710. Weinig verschil maar goed. De oplossing op jouw vraag. Zet hem op de handmatige stand zodat je zelf de sluitertijnd kan instellen. Ik weet niet of je specifiek 's nachts of overdags bedoelt? Het laagste wat je kan kiezen bij een snelheid van 90 km/h is 1/400. Lager moet je echt niet gaan, want dan worden ze bewogen. 1/400 zou ik 's nachts gebruiken. De S stand is hiervoor het makkelijkst. Ik zet mijn 'belichtingsindicator(moeilijk woord maar zo noem ik het)' op 0,7. De sluitertijd kan je overdag gewoon op 1/1000 zetten. Bij bewolking zou ik hem alleen lager zetten. Dit is alleen een beetje experimenteren. Conclusie: Bij een sluitertijd hoger dan 1/400 is de foto niet bewogen! Als je het niet snapt mag je me gerust toevoegen op msn(staat wel in profiel) of even een pb'tje sturen! Hoop dat het zo lukt!

27 juni 2007 om 17:12 Niels Castelein

Je kan ook wel lager dan de 1/400 gaan, hoor. 1/200 lukt ook nog wel. En als je foto's erg donker zijn bij 1/200 of 1/400 moet je de ISO even op 200 zetten. Niet op 400 anders worden ze wel erg korrelig.

27 juni 2007 om 18:08 Ingmar Ploeger

Jah ik heb ook de Z710.. hij bevalt goed en ik heb veel tips van stefan gehad maar het is nog wel oefenen haha

27 juni 2007 om 18:26 Bart van Ham

Ik gebruik nog een iets oudere compact camera, de Olympus C480 Zoom. aAls ik Sequence Shot aanzet in combnatie met de sportstand, behaal ik resultaten die toch behoorlijk in de buurt komen bij duurdere camera's. Mijn probleem is juist het resizen, daar gaat bij mij en mijn fotobewerker (PhotoFiltre) veel te veel kwaliteit verloren... een voorbeeldje: En de geresizede: En als ik een geresizede foto wil bewerken, komt er weer veel te veel ruis in andere gedeelten van de foto. Maar goed, we hadden het over camera's.....