Scania onthult de nieuwe generatie trucks

Tim van Langen 7 juli 2016 0 reacties 9616 x bekeken

Breda, 7 juli 2016.  Op 23 augustus geeft Scania het startschot voor de lancering van zijn nieuwe generatie trucks. De eerste voertuigen van deze nieuwe generatie zijn bestemd voor de Europese langeafstandsmarkt. Deze eerste introductie is meteen ook de publieke aftrap van de grootste investering die Scania ooit heeft gedaan in nieuwe producten en services, en valt samen met het 125 jarig jubileum van het bedrijf.

 

Scania brengt zijn nieuwe reeks in verschillende fasen op de markt, met een duidelijke focus op specifieke industrieën en klantsegmenten. De marktlancering volgt een zorgvuldig gepland tijdschema en loopt parallel met de verkoop van het huidige aanbod. De geleidelijke introductie van de nieuwe generatie gaat van start met toepassingen voor de Europese langeafstandsmarkt, die later worden gevolgd door andere uitvoeringen. 

De gemeenschappelijke noemer is de ontwikkeling van een ruim assortiment aangepaste producten en services, met het oog op lage operationele kosten en maximale uptime. Scania streeft naar een leiderspositie in duurzaam transport, waarbij partnerschappen en digitalisering steeds belangrijker worden. Duurzaamheid is dan ook een van de kernwoorden in de komende lancering. Het is immers een cruciaal aspect voor het toekomstige concurrentievermogen van Scania en zijn klanten en diens klanten.

"We zitten nu in de laatste fase voor de lancering, met het klaarstomen van het verkoop- en services netwerk en de Europese productiefaciliteiten. We geven voorlopig geen verdere informatie over de vele innovaties die we in petto hebben. Maar ik ben ervan overtuigd dat de presentatie van Scania op 23 augustus iedereen versteld zal doen staan, zowel binnen als buiten de industrie", aldus Christian Levin, Executive Vice President Sales & Marketing.

Verder in het nieuws:

Reacties

Reageren

Om te reageren moet u zijn ingelogd. Klik hier om u aan te melden.